.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
افزایش 30 درصدی شهریه مهدهای کودک

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، در حالی در چند روز گذشته بسیاری از شهروندان و خانواده‌ها از وضعیت بی سروسامان شهریه‌ مهدهای کودک گلایه دارند که این مشکلات همچنان ادامه دارد.

هم اکنون در برخی از مهدهای کودک افزایش شهریه ها بیش از دستورالعمل و ابلاغیه‌های سازمان بهزیستی است و در برخی از مهدها ، خانواده‌ها ناچارند بیش از رقم مصوبه شده بهزیستی پرداخت کنند.

در سطح شهر تهران و در برخی از مناطق ، خانواده‌‌ها نگران افزایش شهریه مهدها کودک در ماه‌های آینده  و عدم نظارت بازرسان بهزیستی هستند و اعتقاد دارند که با این روند احتمال دارد شهریه‌ها تا 100 درصد تا پاپان سال  افزایش‌ یابد!

 سرانجام پس از کش و قوس ‌‌های فراوان و پس از تشکیل کمیته ‌‌ای متشکل از نمایندگان سازمان بهزیستی، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و کانون عالی همیاری مهدهای کودک به عنوان نماینده صنف مهدکودک داران شهریه مهدهای کودک در اواسط شهریور سال جاری مشخص شد.

بر همین اساس قرار شد شهریه‌ها پس از یک هفته به مهدهای کودک در سطح کشور ابلاغ شود و مهدها پس از آن اقدام به دریافت شهریه‌های جدید کنند.

در همین رابطه محمد نفریه -معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور خاطر نشان کرد: شهریه مهدهای کودک سراسر کشور به طور میانگین 17 درصد افزایش می یابد همچنین حداکثر میزان افزایش شهریه 22/5 و کمترین میزان آن 5 درصد است.

وی با تفکیک مهدهای کودک به انواع تمام وقت، نیمه وقت، پاره وقت، روزانه، شبانه و شبانه روزی تفکیک و عنوان کرد: شهریه مهدها بسته به انواع آن و گروه سنی کودکان اعم از شیرخوار، نوباوه ونوپا متفاوت خواهد بود.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در ادامه تاکید کرد:تمامی مهدهای کودک می توانند از حداکثر چهار کلاس فوق برنامه استفاده کنند و برای تمامی این کلاس ها شهریه تنها 20 درصد افزایش می‌یابد.

وی گفت:برای نخستین بار شهریه مهدهای کودک به تفکیک استان انواع مهد کودک بر سامانه سازمان بهزیستی قرار می‌گیرد تا والدین با مراجعه به این سامانه بتوانند از میزان دقیق شهریه کودکانشان مطلع شوند و در صورت تخلف مهد کودک در دریافت می توانند به اداره بهزیستی شهرشان اطلاع دهند و این امر اهرم نظارت را قویتر از پیش می‌کند.

بنابر اظهارات وی بیش از 15 هزار و 700 مهدکودک در سراسر کشور به 650 هزار کودک زیر 7 سال خدمات می دهند که این تعداد 10 درصد جمعیت کودکان کشور را تشکیل می دهند.

نفریه در خصوص تخلفات مهدهای کودک افزود: در همین زمینه خانواده‌ها می‌توانند با بهزیستی ارتباط و شکایت خود را مطرح کنند و سازمان به سرعت  به آن رسیدگی‌ می‌کند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: هیچ مهد کودکی  حق دریافت اجناسی از قبیل دستمال کاغذی، مایع دستشویی و ... ندارد.

علی‌رغم صحبت‌های مسئولان سازمان بهزیستی همچنان شهریه‌های اضافی از خانواده‌ها دریافت می‌شود که انتظار می‌رود با نظارت بیشتر این مشکلات برطرف شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.3 seconds.